Followers

Cari resepi di blog ini.

Loading...

Tuesday, November 15, 2011

Bihun goreng janji sedap :p

 Nampak sedap tak bihun goreng aku ni? Haaa..... sedap tak sedap belakang kira. Ni resepi aku main tabur-tabur je. Hihihi.
Bahan-bahan
Bihun brand Jasmine - setengah pek
Cili kering diblend (2 sudu besar)
Sos tiram (2 sudu besar)
Serbuk lada hitam (1 susu kecil)
Daging ayam cincang (ikut suka)
Taugeh sikit
Sawi sikit
Telur ayam sebiji
Daun bawang as garnishing

Cara-cara:
1. Goreng daging ayam (fishbal dan sebagainya). Dah masak sikit, masukkan cili boh tu. Tumis sekejap, masukkan sos tiram pulak.
2. Masukkan sedikit air (satu cawan). Biar sampai air mendidih. Masukkan serbuk lada hitam (aku senang guna black pepper maggi je). Masukkan telur and pukul dalam kuali.
3. Sementara telur macam setengah masak, masukkan bihun (jangan lupa rendam bihun tu dalam air dulu lepas tu toskan) Pastu gaulkan bihun tu sampai sebati.
4. Masukkan sayur-sayuran. Gaul dan gaul sampailah meresap semuanya ke dalam bihun. 

Dah siap, hidangkan!

Aku tak bubuh garam sebab sos tiram tu dah cukup masin dah. :)

No comments:

Disclaimer

sayang kata it's a pre-requisite to become his wife. kena tahu masak sebab dia suka makan kat rumah. so, i just thought it would be great if i could compile all the "nampak cam sedap" resipi from all over the internet.

PLEASE TAKE NOTE:
it is for my personal collection yah. none of it are my original recipes unless stated otherwise ...

haiyahhh!