Followers

Cari resepi di blog ini.

Loading...

Tuesday, February 8, 2011

Telur dadar.

Hari ni aku nak ajar korang camne untuk mendapatkan hasil delur dadar yang lagi gebu dan harum ikut suka hati aku. Siap cam rangup-rangup. Haaaa gitu. xD

2 biji telur ayam (telur buaya takmo!)
2 ulas bawang kecil dihiris halus
Seketul cili besar ikut warna kegemaran korang
Sedikit air - dalam 3 sudu besar gitu. <----- inilah petuanya.
Sedikit garam

Pukul lah telur tu sampai va va va berbuih ....
Pastikan minyak masak tu banyak and panas. Oi. Janganlah sampai nak deep fried pulak kan. Gilo ke apo.

Goreng la. Macam la tak pandai nak goreng telur dadar. Haihhh korang ni.

Dah tu angkat and makan. Makan. Makan. Tak cukup? Goreng la lagi. Ok?

xD

No comments:

Disclaimer

sayang kata it's a pre-requisite to become his wife. kena tahu masak sebab dia suka makan kat rumah. so, i just thought it would be great if i could compile all the "nampak cam sedap" resipi from all over the internet.

PLEASE TAKE NOTE:
it is for my personal collection yah. none of it are my original recipes unless stated otherwise ...

haiyahhh!